Rozhodli jsme se, že s vámi budeme sdílet to nejzajímavější, co nám z oblasti firemní kultury projde pod rukama.
Ve vybraných třech článcích níže najdete inspiraci jak pro každodenní pracovní rutinu, tak pro dlouhodobější strategická rozhodnutí.
Vždy máme lídry, které si zasloužíme, ne které potřebujeme
- Sebevědomí a kompetence obvykle nejdou dohromady.
- Schopnost říci „nevím“ je známkou síly a růstu.
- Zranitelní, sebevědomí lídři dosahují lepších obchodních výsledků.
To je jen pár zajímavých myšlenek, které se v tomto článku objevují.
Výchozím pohledem na styl vedení jsou čtyři typy chování lídra, které variují na dvou osách:
- ochrana (tradic, statusu quo, vztahů) vs. růst (vize, kreativita, byznys)
- individualismus (rozděl a panuj) vs. kolektivismus (sjednocuj a buduj)
Pro každý styl autor uvádí pro a proti a rozebírá základní charakteristiky. Který styl vedení použít? To záleží na osobnosti, kontextu, firemní kultuře a případné potřebě změny.
Celý text je zde:
The Four Different Leadership Styles – And How to Find Yours | By Gustavo Razzetti
Proč se dobří lídři občas chovají toxicky
Krátký, ale jasný pohled na to, proč se dobří lídři občas chovají toxicky. I lidé, kteří jsou za běžných okolností fajn, mají tendenci během období špatných výsledků sklouzávat k mikromanagementu nebo například k peskování či ukazování prstem.
Co s tím můžete dělat a proč se to děje?
Inspiraci nabízí rychlý pohled zde:
Why Leaders Behave So Badly When Results Aren’t Good (and What You Can Do About It)
Návrat do kanceláří: 6 klíčových otázek pro lepší rozhodnutí
Co se dá pozitivně vytěžit z epidemie? Například dobře rozvržená práce v kanceláři a na home office. Autor tohoto textu nabízí 6 otázek, které bychom si měli položit, abychom co nejlépe využili naše čerstvě nabyté zkušenosti a osvojené technologie.
Abyste nedopadli třeba jako Apple nebo Google, kterým zaměstnanci vyhrožují, že raději odejdou, než aby se vraceli do kanceláří.
Co s tím? Změnit přístup. Pochopit, že to není o tom, kde budeme sedět, ale čeho chceme dosáhnout. To nám pomůže určit, které úkoly je třeba vykonávat osobně a které lze vyřešit virtuálně nebo kombinací obou přístupů.
Na co se máme sami sebe ptát?
- Je na to potřeba schůzka?
- Potřebujeme na setkání řešit úkoly nebo posilovat vztahy?
- Jak složité je dosažení cíle?
- Lze schůzku nahradit úplně jiným formátem?
A podle čeho se vůbec máme rozhodovat? To a další dvě otázky i s příklady, které vám ukážou, jak hledat efektivní cestu pro win-win situaci, najdete v textu:
When Do We Actually Need to Meet in Person?
Chcete dostávat nové články z našeho blogu automaticky mailem? Přihlaste se k odběru našeho newsletteru. Také můžete sledovat náš LinkedIn a spoustu inspirace od úspěšných CEO napříč obory přináší náš podcast CEO na ostří nože .