Jak si stojí čeští manažeři ve srovnání se světem? Proč velké firmy braly do vedení expaty? Je česká firemní kultura něčím specifická? A co českým manažerům ukazuje generace Y a Z? O tom všem mluví Filip Černý v podcastu Evolve! Stories, který připravuje Engage Advisory.

Český manažer podle něj nerad přijímá odpovědnost. A nedosahuje úrovně svých západních nebo asijských kolegů.

Proto firmy pochopily, že si sem musí pozvat expaty, kteří s firemní kulturou dokáží pracovat. Ti si vybrali a vychovali nástupce, kteří firemní kulturu a hodnoty postupně načerpali. Jako příklad uvádí Filip Černý Českou spořitelnu, Panasonic nebo Skansku, která je firemní kulturou a hodnotami podle něj přímo posedlá.

Jak kvalitní manažeři vznikají?

“Manažer musí být tam, kde se pohybuje zákazník. Tedy v první linii. Musí být posedlý zákaznickou zkušeností a musí sám chtít,” má jasno Černý a uvádí příklad České pojišťovny. Když se Pavel Řehák stal jejím generálním ředitelem, poslal manažery na pobočky za přepážku, aby na vlastní kůži zažili, kde a jak firma generuje peníze.

Jak nás ovlivnil ruský styl managementu? Jak zde vznikala impéria, která na našem trhu existují dodnes? Jak manažeři pracují s tématy jako je leadership?

Poslechněte si celý podcast s Filipem Černým.

https://ceskepodcasty.cz/episode/ULNsD1V9OkPPCKso1Kly

Sdílet článek