VÝZVA/PROBLÉM 1
Rychlý růst společnosti (z 5 na 80 zaměstnanců) během jednoho roku. Nutnost efektivního náboru a adaptace nováčků.
Došlo k významné změně v oblasti Firemní kultury. K posunu z Adhokratické do Hierarchické, což bylo primárně ovlivněné náborem lidí do Operations týmů a zavádění procesů a směrnic s ohledem na regulátora (ČNB).
Původní tým složený primárně z nadšenců a startapistů byl postupně doplněn o standardní korporátní pozice a zaměstnance s mnohaletými zkušenostmi z korporátního světa. Došlo tedy k částečnému střetu těchto kultur.
POPIS KE GRAFICE
ŘEŠENÍ 1
- kvalitativní a kvantitativní změření Firemní kultury a souvisejících driverů
- tvorba konkrétních implementačních plánů
- zavedení pravidelných rituálů (standupy, týmové snídaně)
- zavedení procesního řízení (prioritizace, releasy ve 14 denních sprintech)
- sestavení standardních organizační kultury pro danou fázi projektu (start-upu)
- podpora team buildingových aktivit a další
POPIS KE GRAFICE
VÝZVA/PROBLÉM 2
V rámci rozvoje společnosti a rychlému růstu počtu zákazníků docházelo s ohledem na udržení efektivity k digitalizaci interního workflow, automatizaci procesu scanování pojistných smluv a vytěžování dat z těchto dokumentů.
U části zaměstnanců panovala obava, že v okamžiku, kdy bude proces vyladěný, dojde ke zrušení jejich pozice.
V průběhu implementace složitého WF rovněž krátkodobě docházelo k navýšení komplexity a složitosti jejich práce. Operations tým se musel kontinuálně učit nové procesy.
Změny v oblasti Firemní kultury a souvisejících businessových oblastí:
- nutný rozvoj společnosti v oblasti Staff a Skills
- nutné vyladění procesů (System) a organizační struktury (Structure)
POPIS KE GRAFICE
ŘEŠENÍ 2
Kontinuální komunikace změn na dotčené týmy, pravidelné školení a day-to-day support ze strany IT týmu při zavádění nových procesů.
Feedback schůzky, na kterých Operations tým předává zpětnou vazbu IT na fungovaní procesů.
Pravidelný update kompetenčního modelu a rozvoj soft a hard skills.