„Integrace bez průšvihů není samozřejmost.“ Milan Sameš, CEO největší české IT skupiny Aricoma s obratem 10 miliard korun, sdílí v podcastu zákulisí agresivní růstové strategie postavené na akvizicích a schopnosti sladit různé firemní kultury v jeden funkční celek. Za sedm let se Aricomě podařilo koupit osm firem, přičemž Sameš s hrdostí říká: „Nepodařilo se nám vyrobit pořádný průšvih.“ 

Přehrajte si rozhovor na Youtube:

Jaký je recept na úspěšnou integraci? Podle Sameše je klíčová otevřenost, pravdomluvnost a čas. Management koupených firem zůstává ve hře – Aricoma totiž nemá další manažery schované ve sklepě na Vinohradech – a počítá s jejich zapojením pro zajištění kontinuity i růstu. „Že by někdo práskl dveřmi? To se nám ještě nestalo,“ říká Sameš a dodává, že k těm, kteří nechtějí akceptovat pravidla, přistupuje s respektem. 

Sameš popisuje firemní kulturu Aricomy jako otevřenou a pragmatickou. Rozhoduje byznys a struktura se mu přizpůsobuje, nikoliv naopak. Co Sameš netoleruje? Lež a „korporátní hujerství“ – tedy lidi, kteří excelují v prezentacích, ale zapomínají na práci se zákazníkem. Těm v Aricomě místo nenáleží. 

V podcastu zazní i Samešův pohled na práci v korporacích, kde dříve působil (např. Oracle). Oceňuje jejich standardy, ale odmítá přejímat vnitřní politikaření a necitlivost k lidem v terénu. V Aricomě si naopak zakládá na tom, že „i CEO je tu díky práci programátorů a analytiků“. 

Na co dalšího se v podcastu dozvíte odpověď? 

  • Jak poznat, že se kupovaná firma „přikrášlila“? 
  • Proč je pro něj stávající management firem důležitý? 
  • Proč se integrují finance hned, ale byznys až naposled? 
  • Proč Sameš nesnáší pojem „work-life balance“? 
  • Jaké jsou jeho KPI a jak definuje růst bez „raketové vědy“? 

Podcast je inspirací pro všechny, kdo chtějí pochopit, jak vypadá byznysový růst bez zbytečných slov, zato s výsledky. Otevřeně, bez přetvářky – na ostří nože. 

Sdílet článek