„Když chcete růst, nemůžete přetěžovat nejlepší a čekat zázraky od nejslabších.“ Jan Kubinec, CEO společnosti AV Media Events, otevřeně popisuje, proč už soutěživá kultura v jeho firmě nestačí – a co s tím chce udělat. Zkušenosti z korporací jako ACNielsen nebo Plzeňský Prazdroj ho naučily, že loajalita firem k lidem je často iluze. Dnes se snaží řídit jinak – lidsky, ale s důrazem na výkon. 

Přehrajte si rozhovor na YouTube: 

V podcastu CEO na ostří nože odhaluje, jak se z výzkumníka stal CEO technologické firmy. A proč začal stavět úspěch firmy na datech, důvěře a zapojení lidí. „V Prazdroji jsem pochopil, že když se ke změnám postavíte s čísly a rozumem, dokážete přesvědčit i ty nejtěžší obchodníky,“ říká. Přesto z něj korporátní prostředí nakonec vysálo radost – a to byl impuls k odchodu. 

Ve vedení AV Media Events dnes řeší zdánlivě jednoduchou otázku: Jak růst, když výkonová kultura přestává fungovat? Systém, kde obchodník dostane jen to, co si vydělá, přináší výsledky – ale také přetížení, boj o zdroje a absenci spolupráce. „Nejsilnější zaměstnance přetěžujeme, ti slabší nemají drive – a kdo má učit nováčky?“ ptá se Kubinec. 

Řešení? Postupný přechod od čistě konkurenční kultury k modelu, který posílí spolupráci, sdílení a adaptaci nových lidí. „Chci, aby i seniorní obchodník znal standard, ke kterému se může nováček vztáhnout. A aby každá výjimka byla vědomá – ne chaos,“ vysvětluje. 

Na co ještě v podcastu najdete odpověď? 

  • Jak konkrétně plánuje změnit firemní kulturu a proč to nebude revoluce, ale vědomý návrat ke standardům? 
  • Jak se měří angažovanost zaměstnanců a proč je pro něj stejně důležitá jako zákaznické NPS? 
  • Co si přinesl z konzultantské spolupráce s McKinsey a jak ovlivnila jeho pohled na řízení? 
  • Proč netoleruje neetické chování a dvojí metr – a jak nastavuje hodnotové hranice ve firmě? 
  • Jak se pozná, že člověk do týmu nepatří, i když formálně neporušuje pravidla? 

Podcast je inspirací pro všechny lídry, kteří vědí, že kultura není „měkké“ téma – ale strategická nutnost pro růst firmy. 

Sdílet článek